quickstep

shit pommes frites.
Det kom snö, igen. Vi vill inte ha nån jävla snö, vi vill ha vår nu.
Vi vill ha snö i alperna vecka 8, inget annat.
och andra grejer vi vill ha är 36 timmars-dygn för att hinna med allt.
Numer har jag PA att sätta tänderna i, vilket börjar bli brådis.
Plus att jag idag fick en jävla käftsmäll när stanjure efter att ha pinat mig med amerikansk historia i månader så ska jag nu skriva ett jävla arbete, PÅ ENGELSKA, och redovisa PÅ ENGELSKA.
Han måste på allvar tro att bara för att jag råkade välja språk därmed frivilligt vill viga hela mitt liv åt engelska?
På riktigt, det är inte ens engelska jag lär mig. Jag (och alla andra) sitter knäpptysta hela lektionerna och nickar med jämna mellanrum för att han ska tro att vi förstår vad han säger. För ni tror väl inte att han skulle hjälpa oss att förstå om vi skulle lägga oss till med en oförstående min? åh nej, inte stanjure.
Och just det, sen fnissar vi lite när vi chansar på att han precis drog ett skämt.
"hmm, yeeees a pan! -A play of words!" ett stort fnys (ni vet sådär när man skrattar fast ändå inte, bara blåser luft ur näsan) hörs från klassen.
extremt internt, ni får ursäkta.

nej andra bullar är det med charlie-ersättaren. Han må överskatta oss fruktansvärt mycket, och vara snäppet djupare och mer påläst än Charlie. Men rolig är han, och intressanta lektioner bjuder han på, det kan ingen förneka. Feministjävel är han också.

Varför skrev jag feministjävel? Jag är inte ens emot feminister. inte för dem heller visserligen, och ändå ska jag smutskasta dem på detta viset? Fördomsfulla jag.

nu ska vi träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0