spending my time

jag är inne i en tankeperiod.
Jag får såna ibland, då jag slår ihjäl all min ensamma tid med att tänka.
Jag tänker inte ut några lösningar på världsproblem, men ändå saker som kan fylla något slags tomrum.
I lördagsnatt på fyllan och villan när jag valsade hemåt i min ensamhet och möter en taxibil som for förbi Hertings 30-skyltar, i minst 130. Så tänkte jag, varför kör de aldrig så snabbt när de har kunder i bilen? Tänk vad alla hade blivit glada, desto kortare lidande för kunderna eftersom man slipper se taxametern sakta sakta ticka iväg mot banklån(summan blir ju densamma men man hinner inte reflektera över det på samma sätt), och även desto mindre lidande för just chaffisarna som alltid knyter näven lite hårdare om ratten när samma konversation alltid inleds med "många körningar ikväll?" och alltid nånstans i mitten fortsätter med "är det inte jobbigt att köra så fulla människor?".

mm, jag känner verkligen att jag gav ett väldigt bra exempel vad det det är för något som jag funderar över när jag försvinner bort från verkligheten.
tolka det som ni vill. jag är en tänkare.

så då kan man fråga sig varför jag har så jävla svårt för att få psykologin att fastna i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0