den lyckliga generationen.

Jag vet inte hur det gick till, och jag vet inte vad jag tycker om det.
Men helt plötsligt var mitt sista jullov slut.
Det är väl kanske inte så mycket just själva jullovet jag kommer sakna.
Mitt vemod över att det är slut beror nog mer på att det också innebär att jag tar studenten om ett halvår.
Från och med nu och sex månader framåt tillhör jag Den Lyckliga Generationen.
Inte så mycket att ha vemod över, kan jag hålla med om. Jag är mentalt förberedd på den bästa tiden i mitt liv.
men den stora vemodsfrågan är givetvis:och sen då?
Och ärligt talat vet jag inte. Jag har ingen plan.
Men likabra det eftersom mina planer ändå aldrig funkar. För att citera världens bästa film.

Men jag tänkte att jag skulle ta och göra denna terminen till den allra bästa.
Höstterminen var sammanfattningsvis outstanding.
Men om man granskar den lite noggrannare så var den långt ifrån så bra som den borde varit.
Det närmaste jag kom en comeback på fotbollsplan var 5 minuters lattjande med en boll och sen tillbaka på ruta 1. Jag blev långt ifrån så vältränad som var planerat, jag blev långt ifrån så charmad som planerat och jag blev långt ifrån så rolig som planerat.

Nytt år, nya tag? Nu kör vi.
eller 2009 - dags att leva, dags att chansa som spritflaskan sa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0