ledig tisdag

Jag tog tag i mitt liv idag.
Jag lämnade en tom lägenhet i Falkenberg och körde till ett tomt hus i Ugglarp. Satte mig vid datorn och skrev ett CV och ett personligt brev. Jag tackade gud för att det både regnade och åskade, annars hade jag aldrig tagit tag i det här.
Jag måste börja ta tag i saker. Hittar jag bara en tillräckligt opartisk, men fortfarande duktig, människa som kan läsa min arbetsansökan så kanske jag rentav skickar in den, men vem vet.

Upptäckte nyss studentkatalogen på en hylla. Vad skönt att man inte ser ut som nåt katten släpat in. Förutom att det ser ut som att jag asgärna vill visa hela min arm och därför puttar bort Oskar, bara så att alla kan se min högerarm. Visst, fin må den vara men what's the deal lixom?

Pappa bjuder på cheesecake på altanen nu. Eller det vill säga, han har hämtat den cheesecake mamma bakat från frysen.

Om det bara kunde regnat lite till så hade jag kunnat sitta kvar här ännu längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0