"Men jag vet, vi köper en båt och seglar iväg"

En fantastiskt bra dag i goda vänners sällskap.
Men fantastiskt dålig mat. God, men dålig.
Imorgon påbörjar vi ännu en vecka och kan snart gå till halvtidsvila i Sommar 2009.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt min oförmåga att få saker att hända. Mycket snack och lite hockey är ett uttryck som myntades för just sådana människor som mig.
Jag har alltid haft och kommer alltid ha massa planer, för närmsta veckan och för en söndag om 10 år. Men det blir aldrig nånting av det. Hur blev det med flotten vi skulle bygga? Hur blev det med roadtripen genom hela Sverige vi skulle göra? Hur blir det med campinghelgen vi skulle ha? Hur blir det med danmarksutflykten vi skulle göra? Hur blev det med charterresan vi skulle boka?
Tusen planer och aldrig något bestämt. Vi kallar oss flexibla men egentligen är vi nog bara inkompetenta.

Men ett steg i rätt riktigt är iallafall att jag finslipat min jobbansökan. Nästa steg är att låta någon vän till mig läsa den, det blir desto svårare. 1, för att jag inte riktigt vågar. 2, för att jag inte riktigt vet vem som skulle vara ärlig nog att ändra något. 3, för att jag inte riktigt har några vänner som har tid för sånt nu för tiden.

och jag vet inte vilken av de tre orsakerna som är värst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0