idag kom våren till stan.

jag gillar när jag får kommentarer från "hemliga beundrare" som inte alls är hemliga, men för det inte mindre beundrande.


Helgen blev lyckad. Fotbollsmässigt över alla förväntningar och utgången helt reko. En mycket, mycket trevlig förfest med goa människor man träffar allt för sällan. Grand försökte sitt bästa för att leva upp till de senaste veckornas status, men jag vet inte om det berodde på promillehalten eller det konstiga folket..för det blev aldrig riktigt bra. Bara okej.
Men det duger, och det var ju inte igår man tog 02.25 bussen hem, och jag märkte att mycket hade förändrats på den. Vårt gamla nattbussgäng fanns verkligen inte där, och det där hålligånget vi brukade stå för var det ingen som hade ersatt. Så där satt jag spiknykter i mitt säte, med en 40 årig full 3-barns mamma(kanske) framför som pratade i telefon med kvällens ragg, som hon tvingades skiljas ifrån på stationen för att han inte ville åka med henne hem.
Snälla, om jag uppför mig så när jag är medelålders så skjut mig. Eller skapa en profil åt mig på match.com, whatever. Men låt mig inte fylleragga på Falkenbergs Busstation.

Annars tänkte ju jag att det här skulle bli en lugn vecka jämfört med förra veckans magplask i studieväg. Men tji fick jag för här sitter jag nu med en 538 sidor tjock engelsk bok som jag ska skriva recension av imorgon 11.50. Vad är problemet, tänker ni. Jag har läst 130 sidor, that's what the problem is.

Så efter att jag förgäves letat bokrecensioner på nätet och bara hittat usla och värdelösa så tänkte jag nu vara såpass ambitiös att jag läser de sista hundra sidorna, så hoppas vi på att citykidney glömt vad boken handlar om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0