jag är så avuuuundsjuk

Jag skippade utgång igår. Det fanns liksom aldrig ens med på kartan, istället blev det thaimat, massa massa godis och ben&jerrys med lillebror och syster. Naturligtvis framför tv:n och melodifestivalen, men så mycket såg vi egentligen inte. När vi inte skrattade åt varandra så skrattade vi åt dem på tv:n. Av ingen anledning alls, vi var bara tre väldigt övertrötta syskon som liksom tycker den ena är knäppare än den andra.

Och när jag väl hade lyckats somna inatt, efter många svängar i sängen så ringde en full bror och fylletaxi beställdes, och sen gjorde jag ett nytt försök att somna, vilket lyckades efter ett sängbyte.
Tanken var att jag och löpardojorna skulle ta en sväng ner till stranden i vårsolen innan det var dags för fotboll, men det hanns liksom aldrig med. och efter förbannat(rent ut sagt) många timmars väntan i oskarströms idrottshall kom jag tillslut hem, till mörker. Kul att springa på stranden då? Nej.

Istället sitter jag och väntar på ett samtal från Asige, med lite skvaller. Det är tredje samtalet för idag, men det händer nåt nytt hela tiden så jag behöver min uppdatering. Kanske är det våren som gör det, men jag är riktigt, riktigt avundsjuk.

och för ett år sedan låg vi på en strand utanför Palermo och sov i solen. avundsjuka var ordet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0