roligt är en drog

min bror var rent ut sagt dum i huvudet när jag hämtade han och kompani i lördagsnatt, så han ligger lite på minussidan. Därför är det ganska lugnt och skönt att vara hemma, jag kan bara ignorera honom och han tjatar inte för då vet han att han hamnar ännu mer på minus.
Så jag är envis och långsint, so what.

Annars tränade jag fotboll imorse,och det är få dagar som är så bra som dem som börjar med soft fotbollsträning i vårsol. Att solen sen försvann resten av dagen och jag väntade på lektion i fem timmar, det behöver vi ju inte bry oss om. Tillbaka till fotbollen så stod jag och slog inlägg i typ en halvtimme, och ni vet hur det är när man har roligt...man känner inte att det gör ont. Det är typ som lördagkvällarna när man vrickar foten på kullerstenarna, eller får en cykel över sig..man har för kul för att bry sig. Men desto ondare gör det när man vaknar dagen efter och det roliga har försvunnit.
Samma sak är det nu, efter en hel eftermiddags PA-loggbok & rapport skrivning gör det nu förbannat ont i låret och kvällens fotbollsträning kan vi glömma.
Istället blir det rehab med camilla på en skön matta medans de andra springer. Det duger la.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0