höga toppar och djupa dalar vare va?

Jag sitter och skriver mitt tal jag ska hålla som avslutning på Svenska C. Det handlar, tro det eller ej om min gymnasietid. Om min student. Om vad jag åstadkommit.
det stod rätt still i hjärnverksamheten ett tag, sen tittade jag in på duckaochspring och det gick upp för mig att min största merit, som inte alls är så häftig men ändå kommer få en och annan 06spc:are att nicka lite förstummat, är att min gamla flamma lirar gura till den lilla målbrotts-hesa parveln från idol.
Inte ett till ont ord om Johan Palm.

Förutom det gjorde jag och Sara en roadtrip till Malmö för att, bokstavligt talat, sätta lite färg på tillvaron. Solen sken och löningen var purfärsk, vad kunde gå fel?Och nu har jag för sista gången(iallafall på ett tag) matat hjärnan med italiensk grammatik, vilket innebär att mitt plugg är slut. Och imorgon ska jag köpa skorna som ska få mig att flyga som en fågel de kommande veckorna. På fredag flyttar jag hemifrån, och går på bal, på lördag kommer Karin hem och på söndag börjar the days of my life.

och här sitter jag och klagar på kvällsolen i ögonen. Då kan man konstatera att ibland är livet alldeles, alldeles underbart.

snart ryker håret igen och det ska bli underbart
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0