we're in the middle of tomorrow

Idag fick jag ett stort vitt blankt papper framför mig och en spritpenna i handen.
Jag skulle skriva mitt framtidsyrke.
Ni som känner mig förstår säkert att det var helt blankt innanför pannbenet, och för er som inte känner mig kan jag meddela att jag inte har en aning. Min framtidsplan ändras ungefär lika ofta som vädret.
Trots det stod det rätt som det var Journalist på mitt papper.
Mest för att jag tyckte det var aningen nonchalant att göra ett stort frågetecken.

Måste man verkligen veta det när man är 18?

Hur som helst är det helg nu, på en onsdag. 2 veckor innan studenten. Det är som upplagt för fest, men istället för det blir det sodastream, kanske lite glass, en hyrfilm och trevligt sällskap.
Och innan helgen är över ska jag ha hunnit jobba, plugga italienska, skriva ett tal, skicka jobbansökan och få Bratts dansgolv att gunga.

så, ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0